Jubileum Concert Rowwen Hèze

Rowwen Hèze bestaat 20 jaar en dat moet gevierd worden. Afgelopen weekend waren er dan ook maar liefst 4 jubileumconcerten in hun thuisdorp America. Met zestien in een bus ging het richting de feesttent, want 20 jaar Rowwen Hèze vier je in stijl.

Jubileumconcert Rowwen Hèze

Een korte recensie van een feestelijke zaterdagavond:

Om 20.15u konden we dankzij Rob allemaal instappen om vanuit Swalmen met een kleine bus naar de feesttent te worden gereden. Rond de klok van 21.00u kwamen aan bij een tent die al stampte op zijn grondvesten. Eenmaal binnengekomen viel het centraal geplaatste podium met daar omheen heel veel ruimte gelijk op. Qua aankleding zag het er dus erg veel belovend en grandioos uit.
De band liet lang op zich wachten, maar toen de Sittardse slagwerkgroep Slam Jam zijn opwachting maakte ging het concert eindelijk van start. Een kleine 3 kwartier warmde Rowwen Hèze de tent verder op en nam toen pauze. Het ronddraaiende podium had in deze 3 kwartier zijn kunsten vertoond, wat toch wel wat tegenviel. De band stond vaak met de rug naar je toe en waarschijnlijk mede door de centrale opstelling was het geluid ook niet zo geweldig. De pauze duurde lang, erg lang vooral ook nog omdat bij de bar die het dichtste bij was het bier op was. Gelukkig was er na 10 minuten weer bier en was er ook langzaam weer beweging dat het optreden weer verder zou gaan.

Na een dik half uur stapte de band weer het podium op en maakte toen tot 0.30u het programma vol met al hun bekende nummers, ondersteund door zanger Marco Roelofs van de Heideroosjes, zangeres Renée van Wegberg en hiphop groep Pikkatrillaz. In de tent werd het heter en de sfeer was wel fantastisch. De tent zat niet heel vol gepropt met mensen, dus er was voldoende ruimte om te staan en te bewegen. Toen om 0.30u de laatste noten klonken was het toch wel jammer dat het afgelopen was. Nog even alle bonnen proberen op te krijgen en om 1.30u vertrok de bus terug naar Swalmen. Deze keer geen klein busje met zijn 16en, maar een grote bus die ons langs grubbenvorst en Venlo voerde voordat we na een uur thuis waren.

Terugkijkend een leuk jubileumconcert, maar naar mijn idee niet het beste optreden van Rowwen Hèze. Natuurlijk had ik dit niet willen missen en over 5 jaar mogen we hopelijk op net zo'n en nog betere manier hun 25 jarig jubileum vieren.

Ik heb enkele foto's kunnen maken. Zie daarvoor het album in mijn pas afgeronde fotoboek door hier te klikken.

(optioneel veld)
(optioneel veld)